Archive for October, 2006

Peace Out, October.

Saturday, October 28th, 2006

I cannot tell you how glad I am to see the end of October.

October and I? Not on speaking terms.

October sucks.

Perhaps next year I will feel differently, but THIS YEAR, I am glad to see October go. I’m sorta kinda hoping it’s just a case of something like the-planet-formerly-known-as-Pluto in retrograde or some related pseudo-astrological crap. THAT way, now that November is on it’s way, everything will sorta straighten out and stop messing with me — that’s what I’m hoping, anyway. Whatever. Either way, October’s out.

Major highlights? Well, first, there is the recinding of a generous, unsolicited offer, losing the ability to buy a condo, and the start of what will likely come to be known as The Great Rift. (It probably won’t register as that significant to anyone but ME, but let’s just say there are some extended family members I no longer feel inclined to speak with.) Also? The first major glitch in a relationship that has been sailing along pretty peacefully until now. But hey, it had to happen right? We can’t be all rainbows and kittens and lollipops ALL THE TIME, right? Sometimes shit’s gotta get serious for a second.

Then, there’s the fact that, even though I DON’T get a shiny new condo with a skylight, I STILL HAVE TO F’IN MOVE, because my roomate ran off to create a love-nest and my current rent is high enough to buy a small island of castaways. This is the current state of my apartment:



seriously. ew.


It’s all gotta be packed by Monday, 3:30pm
(and I STILL have to work tomorrow AND Monday.)

Shoot me.

Now.

SERIOUSLY.

{{sigh}}

It hasn’t been ALL bad. There were some NICE highlights too:



soyouthinkyoucanDANCE, the LIVE tour!
(dude, shut UP! It was a GOOD show!)


Me and Helen with dancer Dmitri
(he was the Latin Ballroom Dancer who was always ripping his shirt off. Clearly a favorite of Helen’s.)

Helen and Liz got me backstage to meet all the dancers, which ended up being really cool :) It cheered me up on a day I *really* needed it. Let’s just say that, although I’m moving in three days, as of LAST WEEK, I had no where to move TO. YAY! Did I mention October sucks?!!?

Then there was pumpkin picking with Adam and Diwali with the fam:



Hayrides ROCK!
(as do Apple fritters, pumpkin patches and hot apple cider!)


the girls.
(minus Bananahead and her momma).

Adam, not pictured in the above Diwali shot because he is not a girl, was nearby and very, very drunk, having been given 8 shots of I don’t know WHAT in the span of about half an hour. (Them’s my peeps. That’s how we roll. They got him drunk and then asked him to marry them. Yeaaaaaah. GREAT! WAY TO GO, FAM!)

And while I did not get to attend Rhinebeck (another grand reason to hate ye, October), I DID get a pseudo Rhinebeck roadtrip (complete with Rhinebeck iPod mix) AND QT with Carrie, Anne-Marie, Sarah Bible and Snargle Sarah.



Sarah, proving herself HARDCORE by seaming IN THE CAR, WITH A HEADLAMP!
(at 2am. in a little black dress. Because we’re HARDCORE!)


the knitty girls.
Right before they left to Festival. I am not REMOTELY jealous here.

Seeing all of those girls and their beautiful handknit sweaterly goodness really started to inspire me. hopefully, once I get to the new place, I’ll get cracking on some new knits. I miss my knitting. :(

That’s not to say I’ve abandoned it entirely though…I have been working on this from time-to-time:



It is a Bananahead Beanie for my cousin.


It will someday grow up to be this hat.
(here modeled by Daniel Thaddeus who wears his ALL. THE. TIME.)

Thanks again for all the support. It’s really comforting to know that you guys are here and listening. :)

The freak-out is over and I’m feeling sooooo much better. While you never know where things are gonna end up, right now everything looks good. So, yay! Now if this MOVE could just be OVER.

Anyone wanna come over and pack for me?

It’s ok.

Monday, October 23rd, 2006

Hey guys…

Thanks for the support :) It means a lot to me…

I’m ok.

I’m just having a bad reaction to hearing some stuff that’s a little unexpected and a little hard to take in and process.

But things are ok.

We’re not kids anymore, and as sad as it is to say, by this age, we’re a little damaged.

I’m damaged.

Let’s just hope not TOO much…

Sometimes it really is instinct and not just PMS.

Sunday, October 22nd, 2006

I was going to post about how I had to miss Rhinebeck and how I miss you guys who went and so wish I could have been there. I was going to tell you about how, even though I didn’t get to go to the festival, I still got to spend quality time with some of my most favorite knitter girls. Then I was gonna post about how instead of going to Rhinebeck, I celebrated Diwali with Adam and my family and had a really great time. I was going to to tell you all that because that is my weekend in a three-sentence nutshell.

But the thing is, I just got off the phone, and I am inconsolably sad.

Maybe later…

Ring Ring.

Monday, October 9th, 2006

The following is a phone conversation that took place earlier this evening:

Me: Hello?

Guy: Hello?

Me: Yes?

Guy: Is your mom there?

Me: No.

Guy: Who’s this?

Me: Who’s this?!

Guy: George*.

Me: What do you want, George?

Guy: To speak to your mom.

Me: About what?!

Guy: About an Insurance progr…

Me(cutting George off): Um, I don’t think she’s interested and also? She lives in NY, but THANKS FOR CALLING!

{{click}}

*Name changed to protect the fact that I can’t rememeber what his stupid name really was.